Ogólne warunki handlowe

Artykuł 1 – Definicje

W niniejszych ogólnych warunkach handlowych rozumie się przez:

Okres na zastanowienie: termin, w którym konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy.

Konsument: osoba fizyczna, która nie działa w ramach wykonywania zawodu lub działalności gospodarczej i zawiera umowę na odległość z przedsiębiorcą.

Dzień: dzień kalendarzowy.

Transakcja długoterminowa: umowa na odległość dotycząca serii produktów i/lub usług, których dostawa i/lub odbiór są rozłożone w czasie.

Trwały nośnik danych: każdy środek umożliwiający konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji skierowanych osobiście do niego w sposób umożliwiający przyszłe odczytanie i niezmienione odtworzenie przechowywanych informacji.

Prawo do odstąpienia od umowy: możliwość odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość w okresie na zastanowienie się.

Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna, która oferuje konsumentom towary i/lub usługi na odległość.

Umowa zawarta na odległość: umowa, w ramach której w ramach systemu sprzedaży produktów i/lub usług na odległość zorganizowanego przez przedsiębiorcę, do momentu zawarcia umowy wykorzystuje się wyłącznie jedną lub więcej technik komunikacji na odległość.

Technika komunikacji na odległość: środek, który może być wykorzystany do zawarcia umowy, bez konieczności jednoczesnego przebywania konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym miejscu.

Ogólne warunki: niniejsze ogólne warunki przedsiębiorcy.



Artykuł 2 – Tożsamość przedsiębiorcy

E-mail: truehomeliving.info@gmail.com

 

Artykuł 3 – Zastosowanie

Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do każdej oferty przedsiębiorcy oraz do każdej zawartej umowy na odległość i zamówienia między przedsiębiorcą a konsumentem.

Przed zawarciem umowy na odległość tekst niniejszych ogólnych warunków zostanie udostępniony konsumentowi. Jeżeli nie jest to możliwe z przyczyn obiektywnych, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, że ogólne warunki są dostępne u przedsiębiorcy i zostaną przesłane konsumentowi na jego żądanie w najkrótszym możliwym terminie.

Jeśli umowa na odległość jest zawierana drogą elektroniczną, w drodze odstępstwa od poprzedniego ustępu i przed zawarciem umowy na odległość, tekst niniejszych ogólnych warunków może zostać udostępniony konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, aby konsument mógł go w prosty sposób zapisać na trwałym nośniku danych. Jeżeli nie jest to możliwe w rozsądny sposób, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, gdzie można zapoznać się z ogólnymi warunkami drogą elektroniczną oraz że na żądanie konsumenta zostaną one przesłane drogą elektroniczną lub w inny sposób.

W przypadku, gdy oprócz niniejszych ogólnych warunków mają zastosowanie również szczególne warunki dotyczące produktów lub usług, paragrafy 2 i 3 mają zastosowanie odpowiednio.



Artykuł 4 – Oferta

Jeśli oferta ma ograniczony okres ważności lub jest uzależniona od warunków, zostanie to wyraźnie zaznaczone w ofercie.

Oferta nie jest wiążąca. Przedsiębiorca ma prawo do zmiany i dostosowania oferty.

Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić konsumentowi właściwą ocenę oferty. Jeśli przedsiębiorca korzysta z ilustracji, są one wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów i/lub usług. Oczywiste pomyłki lub oczywiste błędy w ofercie nie wiążą przedsiębiorcy.

Wszystkie zdjęcia, specyfikacje i dane zawarte w ofercie mają charakter orientacyjny i nie mogą stanowić podstawy do odszkodowania lub rozwiązania umowy.

Zdjęcia produktów są wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów. Przedsiębiorca nie może zagwarantować, że kolory przedstawione na zdjęciach dokładnie odpowiadają rzeczywistym kolorom produktów.

Każda oferta zawiera informacje, które jasno określają konsumentowi prawa i obowiązki związane z przyjęciem oferty. Dotyczy to w szczególności



Cena nie obejmuje kosztów odprawy celnej i podatku importowego. Te dodatkowe koszty ponosi klient. Poczta i/lub firma kurierska stosuje specjalne przepisy dotyczące importu. Przepisy te mają zastosowanie, jeśli towary są importowane do kraju przeznaczenia w UE, co ma miejsce w tym przypadku. Poczta i/lub firma kurierska pobierze podatek VAT (wraz z ewentualnymi kosztami odprawy celnej) od odbiorcy towarów.

Ewentualne koszty wysyłki.

Sposób zawarcia umowy i czynności niezbędne do tego celu.

Czy przysługuje prawo do anulowania zamówienia.

Sposób płatności, dostawy i wykonania umowy.

Termin przyjęcia oferty lub termin, w którym przedsiębiorca gwarantuje cenę.

Wysokość opłaty za komunikację na odległość, jeżeli koszty korzystania z techniki komunikacji na odległość są naliczane na innej podstawie niż standardowa opłata podstawowa za wykorzystywany środek komunikacji;

Czy umowa zostanie zarchiwizowana po zawarciu i, jeśli tak, w jaki sposób konsument może ją sprawdzić;

Sposób, w jaki konsument może sprawdzić informacje podane przez siebie w umowie i w razie potrzeby poprawić je przed zawarciem umowy;

Ewentualne języki inne niż język niderlandzki, w których można zawrzeć umowę;

Kodeksy postępowania, którym podlega przedsiębiorca, oraz sposób, w jaki konsument może zapoznać się z tymi kodeksami za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;.

Oraz minimalny okres obowiązywania umowy zawartej na odległość w przypadku umowy na czas określony.

Opcjonalnie: dostępne rozmiary, kolory, rodzaje materiałów.

Artykuł 5 – Umowa

Z zastrzeżeniem postanowień ustępu 4, umowa zostaje zawarta w momencie przyjęcia oferty przez konsumenta i spełnienia określonych w niej warunków.

Jeśli konsument przyjął ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdza drogą elektroniczną otrzymanie przyjęcia oferty. Dopóki przedsiębiorca nie potwierdzi otrzymania tego przyjęcia, konsument może rozwiązać umowę.

W przypadku zawarcia umowy drogą elektroniczną przedsiębiorca podejmuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia elektronicznego przekazywania danych i zapewnia bezpieczne środowisko internetowe. Jeśli konsument może dokonać płatności drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmuje odpowiednie środki bezpieczeństwa.

Przedsiębiorca może – w ramach przepisów prawnych – sprawdzić, czy konsument jest w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań płatniczych, a także zapoznać się ze wszystkimi faktami i czynnikami, które mają znaczenie dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeśli na podstawie tego badania przedsiębiorca ma uzasadnione powody, aby nie zawierać umowy, ma prawo odmówić realizacji zamówienia lub wniosku, podając uzasadnienie, lub nałożyć specjalne warunki na realizację zamówienia.

Wraz z produktem lub usługą przedsiębiorca przekaże konsumentowi następujące informacje w formie pisemnej lub w taki sposób, aby konsument mógł je w przystępny sposób zapisać na trwałym nośniku danych:

1. warunki i sposób, w jaki konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, lub wyraźną informację o wyłączeniu prawa do odstąpienia od umowy;

2. informacje o gwarancjach i istniejącej obsłudze posprzedażowej

3. dane zawarte w art. 4 ust. 3 niniejszych warunków, chyba że przedsiębiorca przekazał już te dane konsumentowi przed zawarciem umowy;

4. warunki wypowiedzenia umowy, jeżeli umowa została zawarta na

okres dłuższy niż rok lub na czas nieokreślony.

W przypadku umowy zawartej na czas określony, postanowienie zawarte w poprzednim akapicie ma zastosowanie wyłącznie do pierwszej dostawy.

Każda umowa zostaje zawarta pod warunkiem zawieszającym wystarczającej dostępności danych produktów.

Artykuł 6 – Prawo do odstąpienia od umowy

Przy zakupie produktów konsument ma możliwość rozwiązania umowy w ciągu 14 dni. Termin ten rozpoczyna się następnego dnia po otrzymaniu produktu przez konsumenta lub wyznaczonego wcześniej przez konsumenta i zgłoszonego przedsiębiorcy przedstawiciela.

W okresie odstąpienia od umowy konsument będzie obchodził się z produktem i opakowaniem w sposób ostrożny. Produkt będzie rozpakowywał lub używał tylko w takim zakresie, w jakim jest to konieczne do oceny, czy chce go zatrzymać. Jeśli skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, zwróci przedsiębiorcy produkt wraz ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami i – o ile jest to racjonalnie możliwe – w oryginalnym stanie i opakowaniu, zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami przekazanymi przez przedsiębiorcę.

Jeśli konsument chce skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, powinien poinformować o tym przedsiębiorcę w ciągu 14 dni od otrzymania produktu. Konsument musi to zrobić w formie pisemnego zawiadomienia/e-maila. Po zgłoszeniu chęci skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy konsument musi zwrócić produkt w ciągu 14 dni. Konsument musi udowodnić, że dostarczone towary zostały zwrócone w terminie, na przykład za pomocą dowodu wysyłki.

Jeśli po upływie terminów określonych w ust. 2 i 3 konsument nie poinformował o chęci skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy lub nie zwrócił produktu przedsiębiorcy, zakup jest faktem.

Artykuł 7 – Koszty w przypadku odstąpienia od umowy

Jeśli konsument skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, koszty zwrotu towaru ponosi konsument.

Jeśli konsument dokonał płatności, przedsiębiorca zwróci mu tę kwotę w formie bonu towarowego w najkrótszym możliwym terminie, nie później niż w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy. Warunkiem jest zwrot produktu przedsiębiorcy lub przedstawienie wystarczającego dowodu całkowitego zwrotu.

Artykuł 8 – Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy

Przedsiębiorca może wyłączyć prawo konsumenta do odstąpienia od umowy w odniesieniu do produktów opisanych w ust. 2 i 3. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy ma zastosowanie tylko wtedy, gdy przedsiębiorca wyraźnie zaznaczył to w ofercie, przynajmniej w odpowiednim terminie przed zawarciem umowy.

Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe tylko w przypadku produktów

1. które zostały wykonane przez przedsiębiorcę zgodnie ze specyfikacjami konsumenta

2. które mają wyraźnie osobisty charakter

3. które ze względu na swój charakter nie mogą zostać zwrócone

4. które szybko się psują lub starzeją

5. których cena jest uzależniona od wahań na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;

6. w przypadku pojedynczych gazet i czasopism

7. w przypadku nagrań audio i wideo oraz oprogramowania komputerowego, których opakowanie zostało otwarte przez konsumenta

8. w przypadku artykułów higienicznych, których opakowanie zostało otwarte przez konsumenta. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe wyłącznie w przypadku usług

Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe wyłącznie w przypadku usług

1. dotyczących zakwaterowania, transportu, usług restauracyjnych lub spędzania wolnego czasu, które mają być świadczone w określonym dniu lub w określonym okresie;

2. których świadczenie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu odstąpienia od umowy;

3. które dotyczą zakładów i loterii.

Artykuł 9 – Cena

W okresie ważności oferty ceny oferowanych produktów i/lub usług nie mogą ulec podwyższeniu, z wyjątkiem zmian cen wynikających ze zmian stawek podatku VAT.

W drodze odstępstwa od poprzedniego ustępu przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi, których ceny są uzależnione od wahań na rynku finansowym i na które przedsiębiorca nie ma wpływu, po zmiennych cenach. Ta zależność od wahań oraz fakt, że ewentualnie podane ceny są cenami orientacyjnymi, są podane w ofercie.

Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy wynikają one z przepisów lub regulacji prawnych.

Podwyżki cen po upływie 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy przedsiębiorca zastrzegł to w umowie i: 1. wynikają one z przepisów ustawowych lub wykonawczych; lub

2. konsument ma prawo wypowiedzieć umowę w dniu, w którym podwyżka cen wchodzi w życie.

Miejscem dostawy w rozumieniu art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od wartości dodanej z 1968 r. jest kraj, w którym rozpoczyna się transport. W niniejszym przypadku dostawa odbywa się poza UE. Poczta lub firma kurierska nalicza klientowi podatek VAT od importu lub koszty obsługi. Przedsiębiorca nie nalicza zatem podatku VAT.

Wszystkie ceny podane są z zastrzeżeniem błędów drukarskich. Nie ponosimy odpowiedzialności za skutki błędów drukarskich i typograficznych. W przypadku błędów drukarskich przedsiębiorca nie jest zobowiązany do dostarczenia produktu po nieprawidłowej cenie.

Artykuł 10 – Zgodność i gwarancja

Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i/lub usługi są zgodne z umową, specyfikacjami zawartymi w ofercie, rozsądnymi wymaganiami dotyczącymi jakości i/lub użyteczności oraz przepisami prawnymi i/lub przepisami rządowymi obowiązującymi w dniu zawarcia umowy. Jeśli zostało to uzgodnione, przedsiębiorca gwarantuje również, że produkt nadaje się do użytku innego niż normalne.

Gwarancja udzielona przez sprzedawcę, producenta lub importera nie ma wpływu na prawa i roszczenia ustawowe, które konsument może dochodzić od sprzedawcy na podstawie umowy.

Wadliwe lub błędnie dostarczone produkty należy zgłaszać przedsiębiorcy na piśmie w ciągu 14 dni od dostawy. Produkty należy zwrócić w oryginalnym opakowaniu i w stanie nowym.

Okres gwarancji przedsiębiorcy odpowiada okresowi gwarancji fabrycznej. Przedsiębiorca nie ponosi jednak odpowiedzialności za ostateczną przydatność produktów do każdego indywidualnego zastosowania przez konsumenta, ani za ewentualne porady dotyczące użytkowania lub zastosowania produktów.

Gwarancja nie ma zastosowania, jeśli:

Konsument samodzielnie naprawił i/lub zmodyfikował dostarczone produkty lub zlecił ich naprawę/modyfikację osobom trzecim.

Dostarczone produkty były narażone na działanie nienormalnych warunków lub były w inny sposób nieostrożnie traktowane lub niezgodnie z instrukcjami przedsiębiorcy i/lub instrukcjami na opakowaniu.

Wada wynika w całości lub w części z przepisów wydanych lub które zostaną wydane przez rząd w odniesieniu do charakteru lub jakości użytych materiałów.